تعمیر کاتالیزور ال 90

تعمیر کاتالیزور ال 90

تعمیر کاتالیزور ال نود، بخش بسیار مهمی از سیستم کنترل آلایندگی این خودرو است. معمولاً این قطعه، عمری برابر با طول عمر مفید خودرو دارد، اما گاهی اوقات به دلایل مختلف خراب می‌شود. بهترین کاری که می‌توانید در چنین مواقعی انجام دهید، این است که نسبت به علائم آن هوشیار باشید و در صورت مشکوک بودن به خرابی کاتالیزور، به یک مرکز معتبر خدمات تعمیر کاتالیزور مراجعه کنید. در آنجا تکنسین‌ها از طریق یک دستگاه عیب‌یابی الکترونیکی می‌توانند منبع مشکل را پیدا کنند و در صورت امکان آن را تعمیر کنند. در این مقاله می‌خواهیم در ارتباط با تعمیر کاتالیزور ال 90 صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

تعمیر کاتالیزور ال 90

کاتالیزور تندر نود چیست؟

ممکن است از درس‌ شیمی دوران مدرسه به‌خاطر بیاورید که کاتالیزور ماده‌ای است که باعث واکنش شیمیایی می‌شود. مبدل کاتالیزور ال ۹۰، از این اصل استفاده می‌کند و از مواد کاتالیزوری برای تصفیه گازهای مضر موتور، قبل از خروج از لوله اگزوز بهره می‌برد.

به‌طور کلی، یک کاتالیزور شکلی شبیه یک صدا خفه‌کن اگزوز دارد، فقط باریک‌تر و کوچک‌تر است. در خودروهای مدرن، این قطعه معمولاً درست در کنار موتور قرار می‌گیرد تا سریع‌تر گرم شود. کاتالیزور خودرو وقتی کاملا داغ می‌شود، کارایی بیشتری دارد، به‌همین دلیل منطقی است که در نزدیکی موتور، جایی که دما بالاتر است، نصب شود.

چرا L90 ها به کاتالیزور نیاز دارند؟

اگزوز خودرو، آلاینده‌های سمی تولید می‌کند که در صورت انتشار در هوا به محیط‌ زیست آسیب می‌رساند، برای سلامت انسان خطرناک است و باعث ایجاد دود و باران اسیدی می‌شود.

این آلاینده‌ها عمدتاً عبارتند از:

  • هیدروکربن‌ها
  • مونوکسید کربن
  • اکسیدهای نیتروژن

از دهه ۱۹۵۰، خودروسازان در تلاش بودند تا راه‌های جدیدی برای کاهش گازهای آلاینده ناشی از وسایل نقلیه بیابند. در سال ۱۹۷۵، کاتالیزور ابداع شد و اکنون مهمترین بخش سیستم کنترل آلایندگی خودروهاست. امروزه تمام خودروهای جدید باید استانداردهای آلایندگی یورو را رعایت کنند که برای کاهش آلاینده‌های اگزوز طراحی شده‌اند. درصورتی‌که کاتالیزور دچار ایراد شود، لازم است هرچه سریع‌تر نسبت به رفع عیب آن اقدام کنید تا آلودگی وارد هوا و محیط‌زیست نشود. تیم متخصص و حرفه‌ای ما، تعمیر کاتالیزور ال نود را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت انجام می‌دهد. برای اطلاع از هزینه تعمیر کاتالیزور ال 90 با ما تماس بگیرید.

کاتالیزور تندر 90 چگونه کار می‌کند؟

کاتالیزور، عملکردی حیاتی در تجزیه ترکیبات مضر خارج‌شده از موتور خودرو انجام می‌دهد. در داخل محفظه فلزی آن معمولاً دو بلوک سرامیکی وجود دارد که شبیه لانه زنبور هستند. سطوح این بلوک‌های سرامیکی با فلزات گرانبهایی مانند پلاتین، پالادیوم و رودیوم پوشیده شده‌اند.

از آنجایی‌که کاتالیزور در نزدیکی موتور قرار دارد، بلوک‌های سرامیکی داغ می‌شوند و واکنش شیمیایی اتفاق می‌افتد. این واکنش، گازهای سمی را تجزیه می‌کند و قبل از انتشار در هوا، آن‌ها را به دی‌اکسید کربن و بخار آب تبدیل می‌کند.

تعمیرکاتالیزور تندر 90

علت خرابی کاتالیزور چیست؟

با گذشت زمان، دوده‌های کربن ممکن است در داخل کاتالیزور ال ۹۰ رسوب کنند و موجب مسدودشدگی آن شوند. همچنین امکان دارد این قطعه حساس در اثر عوامل دیگری چون گرمای بیش از حد، آلاینده‌ها و ضربه آسیب ببیند. اگر می‌خواهید بدانید که آیا تعمیر کاتالیزور ال ۹۰ امکان‌پذیر است یا خیر باید از یک تعمیرکار متخصص و باتجربه که در این زمینه فعالیت می‌کند، کمک بگیرید.

آلاینده‌هایی که باعث خرابی کاتالیست می‌شوند، می‌توانند شامل روغن و مایع خنک‌کننده باشند که به داخل موتور نشت می‌کنند. این مایعات پس از آن، وارد مبدل کاتالیزور می‌شوند و آن را مسدود می‌کنند. بدین ترتیب عبور گازها از شبکه لانه زنبوری با محدودیت مواجه می‌شود. اگر جریان اگزوز مختل شود، هوای کمتری وارد موتور می‌شود و خودرو آن‌طور که باید، خوب و کارآمد عمل نمی‌کند.

همچنین ورود مقادیر بیش از حد سوخت خام به مبدل کاتالیزور به دلیل احتراق ناقص یا نشتی دریچه اگزوز، باعث می‌شود که سوخت خام در دهانه کاتالیزور آتش بگیرد و شبکه لانه زنبوری را ذوب کند. در چنین حالتی، تعمیر کاتالیزور ال ۹۰ امکان‌پذیر نیست و باید تعویض شود.

قسمت بیرونی مبدل کاتالیزور نیز ممکن است در اثر ناهمواری‌های جاده، سرعت‌گیرها یا گودال‌ها آسیب ببیند.

از جمله علائم خرابی کاتالیزور ال ۹۰ عبارتند از:

  • عملکرد ضعیف موتور
  • کاهش شتاب خودرو
  • خروج دود تیره از اگزوز
  • استشمام بوی گوگرد یا بویی شبیه تخم مرغ فاسد از اگزوز
  • وجود گرمای بیش از حد زیر خودرو

خوشبختانه، بیشتر خودروهای مدرن، دارای سیستم عیب‌یابی داخلی هستند که از حسگرهای اکسیژن برای تشخیص تغییرات در دود اگزوز استفاده می‌کنند، بنابراین اگر کاتالیزور به‌درستی کار نکند، چراغ چک خودرو روشن می‌شود.

اگر مشکوک هستید که مشکلی در کاتالیزور خودرو‌تان وجود دارد، آن را برای بازرسی به مرکز تعمیر تخصصی کاتالیزور بیاورید تا تکنسین‌های ماهر و آموزش‌دیده ما با دستگاه‌های مدرن و پیشرفته، قسمت‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهند و در صورتی‌که امکان، تعمیر کاتالیزور ال ۹۰ را انجام دهند.

تعمیر کاتالیزور ال ۹۰ چگونه است؟

اگر میزان آلاینده‌های مضر به‌طور غیرقابل قبولی از اگزوز خارج شوند، خودروی شما از کار می‌افتد. بنابراین باید هرچه سریعتر نسبت به بازسازی کاتالیزور ال 90 خود اقدام کنید، به‌خصوص اگر بیشتر سفرهایی که با خودرو‌تان می‌روید، درون‌شهری و کوتاه هستند.

برای برطرف کردن گرفتگی کاتالیزور می‌توانید از مکمل‌های سوخت استفاده کنید. کافی است مقداری از این مکمل‌ها را داخل باک بنزین بریزید و سپس خواهید دید که انسداد کاتالیزور برطرف می‌شود.

همچنین توصیه می‌کنیم، برای مدتی از بنزین سوپر برای سوخت خودرو استفاده کنید. این نوع بنزین می‌تواند هرگونه آلودگی را از شبکه لانه زنبوری کاتالیزور ال ۹۰ پاک کند.

یکی دیگر از راه‌های تعمیر کاتالیزور ال 90، رانندگی با سرعت و دور موتور بالا در بزرگراه‌ها و اتوبان است. این کار باعث می‌شود تا کاتالیزور به دمای مطلوب خود برسد و هرگونه مواد آلاینده از آن حذف شود. البته رانندگی با سرعت زیاد نباید مغایر با قوانین راهنمایی و رانندگی باشد و جان شما و سرنشینان خودرو را به خطر بیندازد.

بهترین راه برای تعمیر کاتالیست ال ۹۰ این است که خودرو را نزد تعمیرکاران حرفه‌ای ما بیاورید تا با پایین‌ترین هزینه و بالاترین کیفیت آن را مثل روز اول تعمیر کنند. برای اطلاع از قیمت تعمیر کاتالیزور با ما تماس بگیرید.

بازسازی کاتالیزور L90

قبل از تعمیر کاتالیزور ال ۹۰ چه اقداماتی باید انجام داد؟

گاهی اوقات با چند اقدام ساده می‌توان متوجه شد که تعمیر کاتالیزور ال ۹۰ قابل انجام است یا اینکه باید به فکر خرید یک کاتالیزور جدید باشید. این آزمایشات ساده به شرح زیر است:

  • تعیین میزان گرفتگی شبکه لانه زنبوری کاتالیزور: اگر کاتالیزور ال ۹۰، بیش از حد با رسوبات کربن مسدود شده باشد، ممکن است موتور کار نکند. برای تعمیر کاتالیزور ال 90 و نشانه‌های خرابی این قطعه حیاتی صحبت کردیم. همچنین توضیح دادیم که چگونه می‌توان فهمید که کاتالیزور قابل تعمیر است یا خیر. کاتالیزور قطعه حساسی است که نیاز به نگهداری و مراقبت دقیق و پیوسته دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم به‌صورت دوره‌ای خودروی‌ خود را نزد یک مرکز معتبر خدمات کاتالیزور ببرید تا تکنسین‌ها، عملکرد و کارایی آن را به دقت بررسی و در صورت تشخیص وجود مشکل به سرعت، مشکل را برطرف کنند. اگر می‌خواهید عمر مفید کاتالیزور ال ۹۰ افزایش پیدا کند، توصیه‌های ما را جدی بگیرید و برای بازدیدهای حرفه‌ای، خودروی خود را به مرکز تخصصی و پیشرفته ما بیاورید. منتظر دیدار شما هستیم.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد تعمیر کاتالیزور ال ۹۰ و نشانه‌های خرابی این قطعه حیاتی صحبت کردیم. همچنین توضیح دادیم که چگونه می‌توان فهمید که کاتالیزور قابل تعمیر است یا خیر. کاتالیزور قطعه حساسی است که نیاز به نگهداری و مراقبت دقیق و پیوسته دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم به‌صورت دوره‌ای خودروی‌ خود را نزد یک مرکز معتبر خدمات کاتالیزور ببرید تا تکنسین‌ها، عملکرد و کارایی آن را به دقت بررسی و در صورت تشخیص وجود مشکل به سرعت، مشکل را برطرف کنند. اگر می‌خواهید عمر مفید کاتالیزور ال ۹۰ افزایش پیدا کند، توصیه‌های ما را جدی بگیرید و برای بازدیدهای حرفه‌ای، خودروی خود را به مرکز تخصصی و پیشرفته ما بیاورید. منتظر دیدار شما هستیم.

به این محتوا چند امتیاز می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره های کلیک کنید.

میانگین امتیازدهی 3 / 5. شمارش آرا 2

اولین نفر برای رای دادن باشید.

2 دیدگاه برای “تعمیر کاتالیزور ال 90

  1. صادق جوان گفته:

    سلام
    کاتالیزور ال۹۰ مدل ۹۵ نیاز به تعمیر دارد اگزوز ساز در آورده می خواستم برای تعمیر بیاورم

    • mehdi گفته:

      با سلام و احترام خدمت جناب جوان، اگر که در شهر تهران یا کرج هستید می توانید به صورت حضوری به مجموعه تشریف بیاورید اما اگر که در شهر های دورتر هستید برای مجموعه با پست ارسال کنید تا کمتر از دو روز برای شما تعمیر و با 18 ماه گارانتی ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و تماس